توکسین بایندر(کوپاتاکس)

مایکوتوکسینها مواد طبیعی غیر قابل رویت، پایدار و ترکیبات سمی تولید شده توسط قارچها و کپکها هستند.که در بسیاری از انواع مواد اولیه و مواد خوراکی وجود دارند.
تاکنون بیش از 500 نوع مختلف از مایکوتوکسین ها شناخته شده اند که در مواد اولیه مورد استفاده حیوانات وجود دارند و معمولاً آلودگی های چندگانه ایجاد میکنند.
این سموم ارگان¬های مختلفی از جمله دستگاه گوارش، کبد،کلیه و سیستم ایمنی و به طور کلی عملکرد تولیدی و سلامت دام و طیور و در نهایت انسان را تحت تاثیر قرار میدهند. واحد تولید خوراک دام و طیور کوهپایه توکسین بایندرهای 4 جزئی و 8 جزئی را برای کاهش اثرات مضر مایکوتوکسین ها بر سلامت دام، طیور و انسان طراحی نموده است. استفاده از توکسین بایندر 4 جزئی در جیره دام و طیور از طریق اتصال مستقیم به مایکوتوکسین ها سبب کاهش جذب آنها از طریق دستگاه گوارش شده و از اثرات سمی آنها بر عملکرد و سلامت دام و طیور میکاهد. توکسین بایندر 8 جزئی علاوه بر جلوگیری از ورود توکسین ها به گردش خون، به تجزیه سموم جذب شده در بدن و دفع سموم وارد شده به گردش خون و کبد نیز کمک می-کند و همچنین سبب بهبود هضم و جذب چربی ها و متابولیسم ویتامینها میگردد.

توکسین بایندرهای دام و طیور کوهپایه با برند کوپاتاکس در بازار عرضه می گردد.